Karolina Lizurej

Problematyka konserwacji i restauracji pamiątek ślubnych pochodzących z Muzeum Etnograficznego w Warszawie – dwóch dekoracyjnych ramek w stylu ludowym malowanych na szkle i trzech malowanych teł fotograficznych

Pragnienie, aby mój dyplom związany był z tematem zaślubin, zrodziło się we mnie dawno, gdyż od lat podejmuję go w swojej pracy artystycznej. Świadomie poszukiwałam artefaktów będących wyrazem upamiętnienia ślubnej ceremonii i entuzjastycznie przyjęłam możliwość konserwacji malowanych na szkle ramek i fotograficznych teł. Obiekty urzekły mnie prostotą i szczerością wyrazu, natomiast złożona problematyka konserwatorka zachęcała do podjęcia wyzwania. Praca nad dyplomem stała się niezwykle satysfakcjonująca i znacznie poszerzyła moja wiedzę w zakresie konserwacji i specyfiki sztuki ludowej.

(ur. 1990)
Studia: Wydział Malarstwa (magisterskie 2009–2014, III st. 2014–2018) i WKiRDS (magisterskie 2012–2019) ASP w Warszawie. Zajmuje się tkaniną artystyczną, malarstwem, rysunkiem i ilustracją. Prace konserwatorskie w kościołach: św. Jana Chrzciciela w Międzyrzeczu (2015) – (także restauracja) malowideł ściennych (XVI w.); św. św. Filipa i Jakuba w Skomlinie (2016 i 2017) – drewnianych ścian, ołtarza i rzeźb ołtarzowych. Wystawy indywidualne, m.in. w 2019 Hafty. Karolina Lizurej, Instytut Polski w Bratysławie i I wyhaftuję Ci miłość, DOK Ursynów, Warszawa. Wyróżnienia i nagrody w konkursach artystycznych.

price