Barbara Konobrodzka

Projekt studyjno-koncepcyjny modernizacji barki wiślanej „Atalanta” z przeznaczeniem na funkcję rekreacyjno-gastronomiczną

Projekt modernizacji barki wiślanej „Atalanta” wynikał z obserwacji intensywnie rozwijających się Bulwarów, chęci przywrócenia świetności unikatowemu obiektowi oraz potrzeby stworzenia nowego, wyjątkowego miejsca na mapie Warszawy. Projektując, chciałam podjąć ryzyko eksperymentowania z konwencją, przy czym nie odrzucać jej całkowicie. Spróbować wyjść poza myślenie o budynku osadzonym w ziemi. Kryterium było stworzenie restauracji o wysokim standardzie – haute cuisine, z uwzględnieniem tła historycznego obiektu, wymagań technicznych. Powstanie estetycznego, funkcjonalnego i przestrzennego wnętrza, które umożliwi swobodny wypoczynek. Miejsca charakterystycznego, ale nie przerysowanego. Odeszłam od wystawności i przepychu na rzecz stwierdzenia, że o luksusie stanowią staranność oraz troska, które czynią zwykłe niezwykłym. Założeniem było oddziaływanie architekturą, wystrojem na poziomie zmysłowym, a także holistyczne podejście do tematu. Zastosowanie szklenia w elewacji umożliwiło stworzenie otwartej kompozycji przestrzennej, dzięki której wnętrze harmonijnie przenika się z zewnętrzem, tworząc spójną całość. Wprowadzony w układzie funkcjonalny rytm głównych siedzisk porządkuje przestrzeń, nadając jej wyjątkową formę i harmonię. Stonowana kolorystyka, zastosowanie naturalnych materiałów, różnorodność struktur i faktur oraz duża wrażliwość na detal charakteryzują powstałe wnętrze.

(ur. 1992)
Studia: wzornictwo przemysłowe na Wydziale Architektury Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie (I st. 2011–2015); Wydział Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (II st. 2016–2019); Wydział Wzornictwa i Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi (podyplomowe 2015–2016). Zajmuje się projektowaniem wnętrz mieszkalnych i użyteczności publicznej, projektowaniem mebli oraz sztuką użytkową. Współpracuje z biurami architektonicznymi oraz z klientami indywidualnymi.

price