Agata Słowak

Jestem piękna, jestem wielką artystką!

Moja praca dyplomowa porusza wątki dotyczące płci kulturowej i feminizmu, zawiera także motywy mówiące o roli rytuału i magii jako alternatywnych formach przekazywania wiedzy i tworzenia wspólnotowości kobiet. Obrazy olejne nawiązują do prac malarskich z minionych epok, przedstawiających ciała kobiece w renesansowych pozach, z doczepianymi członkami (niekiedy dekonstruowane i ćwiartowane), co świadczy o tym, że problemy związane z ludzką płciowością to nie są sprawy tylko współczesne. Na moich obrazach spotykają się dzikie zwierzęce instynkty, mroczne pragnienia i cielesne popędy. Do podjęcia tej tematyki w malarstwie skłaniają mnie opresyjne postawy patriarchalne oraz obserwacja statusu kobiet w środowiskach artystycznych na przestrzeni wieków. Obrazy mają wyrażać sprzeciw wobec tego, że nagość, seks, symbole LGBT, krytyka Kościoła i gender nadal wywołują w naszym kraju zgorszenie.

(ur. 1994)
Studia: Wydział Malarstwa ASP w Warszawie (2014–2019). Stypendia: Rektora ASP (2017/18, 2018/19), wojewódzkie dla studentów uczelni artystycznych (2018), artystyczne m.st. Warszawy (2018/19). Zajmuje się malarstwem, tkaniną i instalacją. Wystawy indywidualne: Agatki, galeria Kaplica, Warszawa (2017); Nikt nie rodzi się kobietą, BSCK, Busko-Zdrój (2018). Wystawy zbiorowe w Warszawie: Wihajster freiheit swallow = i Nie ma miłości, Salon Akademii (2018 i 2019); Farba znaczy krew. Kobieta, afekt i pragnienie we współczesnym malarstwie, MSN i Ciało pedagogiczne, galeria Raster (2019).

price